10 Şubat 2018 Cumartesi

Son Yüzleşme - Lisa Gardner

  Herkese selamlar! :) Aslında uzun bir süre önce okumuş olduğum bir kitabı yeni yorumluyorum şu an. Lisa Gardner ile lise yıllarımda tanışmış ve okuduğum 3 kitabına da hayran olmuştum... Son yüzleşme kitabını da arkasını bile okumadan direkt aldım tabii ki ve iyi ki okumuşum dediğim kitaplardan birisi oldu.





Konu

Charlie, akli olarak dengesiz bir anneyle geçen zorlu bir çocukluk dönemi atlatmış, küçük yaşta da çok sevdiği teyzesinin yanında yaşamaya başlamıştır. Charlie'nin çocukluğundan beri çok yakın olduğu 2 kız arkadaşı, 1 yıl arayla aynı günlerde, 21 Ocak'ta öldürülmüştür. Charlie bu yıl sıranın kendisine geldiğini düşünmektedir ve çavuş D.D.Warren'a durumu aktarır.

Paronayak biri gibi yaşayan Charlie 21 Ocak'ı, en yakın arkadaşlarını öldüren katille karşılaşmayı dört gözle bekler ve o gün ölmemek, mücadele etmek için uzun zaman hazırlık yapar. 21 Ocak günü geldiğinde hiç tahmin etmediği şeylerle karşılaşır.


Genel Yorumlarım

 Son Yüzleşme kitabını, son sayfasına kadar büyük bir merak içinde, elimden bırakamadan okudum. Hele ki katilin kim olduğunu ve kitaptaki diğer olaylarla bağlantılarını çözdüğümde şaşkınlıktan mahvoldum... Benim gibi gerilim ve polisiye tarzını seviyorsanız bu kitabı kesinlikle okuyun derim;Lisa Gardner'ın tüm kitaplarını okumayı planlıyorum ben de. :D


Altını Çizdiklerim

Birisi için ölmek kolaydır. Kendin için yaşamak; işte zor olan budur. Ama bunu yapmak zorundasın. Onurunu koru. Kendini savun. Kendin için savaş. (sf 244)

Onlar hayata, at gözlüğü olmadan bakıyorlardı. Onlarda kurşunlardan kaçmak gibi bir çaba değil, aksine dimdik durup geleni olduğu gibi karşılamak için güven vardı. (sf 269)

Öğrendim ki, acı geçiciydi. Ama ayakta kalmanın ve sonra yeniden saldırıya geçmenin hazzı tüm gün boyunca kalıcı. (sf 336)