10 Mayıs 2018 Perşembe

Yeni Başlangıçlar Yapmak

 Hepinize selamlar. :) Burayı ara sıra günlük yazar gibi de kullanmaya karar verdim çünkü buna ihtiyacım var. Sizlerle hayatımdaki dönüm noktalarını, ruh hallerimi, değişimlerimi paylaşmak istiyorum. Bu yazılar için ayrı bir kategori oluşturmak istiyorum ama bu kategorinin isminin ne olması gerektiğinden emin olamadım.

Her neyse, geçelim konumuza. Son zamanlarda, daha doğrusu son aylarda kendime çok yabancılaştığımı ve yapmam gereken şeyleri çok fazla aksattığımı fark ettim. "Yapmam gereken" şeyler dediğim aslında daha çok yapmayı istediğim ve sevdiğim şeylerden oluşuyor gerçi. Bu listenin başında gelen şey ise buraya, biricik bloguma vakit ayırmak. ♥

Buraları uzun süre ihmal ettiğim için herkesten ve kendimden özür diliyorum ve değişmem için gereken soruları cevaplamaya geçiyorumm... Sorularımızın genel teması şöyle. Hayatımın kalitesini arttırmak için gelişmeye ihtiyaç duyduğum hangi yönlerime öncelik vermem gerekiyor?  Alışkanlıklarım beni engelliyor mu geliştiriyor mu?

  1. Değiştirmek istediğim/Vazgeçmek istediğim alışkanlıklarım neler? Bunları Nasıl Değiştireceğim?

- Bilgisayar oyunlarına çok fazla vakit ayırmak. 

Bu alışkanlık beni engelliyor ve geriletiyor. Zamanı öldürüyorsam, kaybediyorsam, ziyan ediyorsam, ona düşmanca davranıyorum demektir. O zaman niye benim yanımda olsun? Zamanım ve hayatım kendini asla tekrar etmeyecek kadar yaratıcı ve zengin. Ve gerçekten TEK değerli olan. Hayatımın bugün bana ihtiyacı var; sanal bir ortamda kendim olmaksızın saatler geçirmek, değerli hayatıma yaptığım büyük bir haksızlık.

- Telefonumdaki her mesaja cevap vereceğim diye günümün büyük kısmını, farkında olmaksızın  ziyan etmek.

İnsanlar bekleyebilir. Herkese cevap vermek zorunda olmadığımı biliyorum ve yakın arkadaşlarımla sohbet etmek istediğim anlar dışında artık telefonumu günde en fazla birkaç kez elime alacağım.

-Üşengeçlik gerekçesiyle çok sağlıksız beslenmek.

Sağlıksız hazır gıdalarla beslenmeye devam ettikçe daha fazla sağlık sorunları yaşayacağımın farkındayım. Bu hazır gıdaların enerjimi düşürdüğünü, beni daha yorgun bir insan kıldığını da biliyorum. Artık sabahları okula gitmeden evvel son ses müzik dinleyerek ekmeksiz bir kahvaltı yaptıktan sonra giyinip evden çıkacağım. Çünkü şimdiye kadar hep, 2 bardak kahve dışında herhangi bir kahvaltı yapmış değilim okula giderken...Kahvaltıdan sonra kahve ödülü iyi bir fikir olabilir :D

- Zihnimi yönlendirmeye (Neuro linguistic programming) üşenerek düşünmemem gereken konular ve insanlar hakkında düşünmek. Bu yüzden yakın arkadaşlarımın da canını sıkmak.

Neden?Neden bunu yapıyorum? Benim zihnim bu kadar değersiz mi de gerekmeyen her şeyi alıyorum beynime? Düşünecek onca güzel şey varken bana hiçbir katkısı olmayan insanlarla ilgili aklımı yormak bana HİÇBİR ŞEY kazandırmıyor. Zamanımı daha dolu geçirmeye başlayınca bu konu da düzelecek.

- Karşılaştığım birtakım küçük problemleri aklımda büyüterek büyük resmi görememek.

Yaşantımdaki ufak sorunları o anın içine yayıyorum ve bu da tüm düşnce sistemim alt üst ediyor. Halbuki bu problemlere uzaktan, objektif bir şekilde bakmalıyım ve her zaman için hayatımın genel resmini düşünerek hareket etmeliyim.



Aklıma gelen soruları cevaplamaya çalıştım. Şimdi de kişisel gelişim ve NLP için ayırmış olduğum bir deftere yazdığım şeylerden birtakım alıntılar paylaşacağım sizlerle. Eminim ki hepimize iyi gelecek bu cümleler. :)

Bu arada, Günün Şarkısı diyorum ve bunu bıuraya bırakıyorum... https://www.youtube.com/watch?v=0N36UnLdONw

Bu dünyada en iyi anlaşacağınız insan, kendiniz olmalısınız. Eğer kendinizle mükemmel bir arkadaş olmayı, zihninizin içinden geçenleri denetleyebilmeyi başarırsanız, hayatta gerçekleştiremeyeceğiniz çok az şey vardır. Her gece yatmadan önce zihninizde, olmayı hayal ettiğiniz, kendine güvenen yeni halinizi canlandırın. (Mutsuz Olmak Günahtır, ssf255)

Kendinizi her gün yenilenen ve başka birisine dönüşen biri olarak görün. Dünkü siz, bugünkü siz değil. Dün yaşandı ve bitti. Dersinizi aldınız ve sayfa kapandı. Bu kadar! (Mutsuz Olmak Günahtır, sf 261)

Zayıf olmanın, güçsüz olmanın bir mazereti olamaz! "En büyük acıları ben çektim" diye övünmenin de anlamı yok. Kendinizi mutsuzluk ve acınma bataklığından kurtardığınız an, yaşamaya yeniden başladığınız andır. (Mutsuz Olmak Günahtır sf 266)

Sonunda kaybedecek bile olsanız, değerlerinizden ve dürüstlüğünüzden vazgeçmeyin. Kimsenin sınırlayıcı inançlarının sizi etkilemesine izin vermeyin. (Mutsuz Olmak Günahtır, sf 291)

Olabildiğinin en iyisi olmak için kendine karşı sorumluluğun var. Başarılı, mutlu ve doyumlu bir birey olabilmek için kendi rüyalarının peşinden gitmeye hakkın var. (1440 Dakika, sf 42)

Benim hayatımın değerli pek çok yönü var. Ve bunun,A kişisinin ya da B kişisinin beni sevmesiyle bir ilgisi yok. Benim bir insan olarak değerim ne olduğuma ve ne yaptığıma bağlıdır, insanların bu konuda ne düşündüklerine değil. (Depresyon, Ivy Blackburn)

Kendine sağlıklı, güçlü ve mutlu bir insan olduğunu hatırlat. Her şey yolunda giderken mutlu olmayı bir budala da becerir. Yaşam ustası kişi, dikenler arasındaki gülü görebilen, güle odaklanandır. (Mutluluk Kitabı, Nil Gün)