14 Haziran 2018 Perşembe

Ayin

 Herkese Selam! Bugün sinemada izlemiş olduğum Ayin filmini yorumlayacağım; gerçi eleştiri  yağmuruna tutmak daha doğru bir tabir olur. Gideceğiniz varsa gitmemenizi tavsiye ediyorum... Bu arada konudan bahsederken yardımcı olsun diye beyazperde.com'dan bakayım dedim de orada yazan cümlelerin filmin içeriğiyle hiçbir alakası yok bence... 


Konu

Küçük kız, ağabeyi ve anne babadan oluşan 4 kişilik bir aile var. Anneanneleri ölüyor ve anneleri Annie bunu tam atlatacakken bir de küçük kız Charlie bir kazaya kurban gidiyor. Charlie çok tuhaf davranışları olan asosyal bir kız.  Bunun üzerine Annie kötü olayların üstesinden gelebilmek için yardım alıyor ve bu sırada tanıştığı Joan isimli kadınla birlikte ruh çağırma gibi spiritüel girişimlerde bulunuyor. İlk başta iyi niyetle yaptığı bu şey ailesinin başına bela oluyor ve Annie bu durumu çözmeye çalışırken işler daha da berbat bir hal alıyor.


Genel Yorumum

Olaylar çok kopuktu; neler olduğunu kavrayamadan film bitti. 2-3 adrenalin sahnesi koymuşlar korkalım diye, onlar da korkutucu değildi.

Şunu belirtmeden geçmemeliyim; filmin başlarında gereksiz sahneler gereksiz bir şekilde uzatılmıştı; hep böyle mi sürecek derken neyse ki ortalardan itibaren adrenalin birazcık daha arttı.

Ayrıca en tuhaf ve orjinal karakter olan Charlie'nin daha filmin hemen başında ölmesi kötüydü.

Sonunu da öyle bir şeyle bağlamışlardı ki tamamen "kıytırık" bir final olduğunu söyleyebilirim.

İzlediğim diğer korku filmleriyle kıyasladığımda Ayin, çizgi film gibi kalıyor. Her şeyden tırsan ve gece uyuyamayan ben, bu filmden neredeyse hiç etkilenmedim. Halbuki Korku Seansı'yla karşılaştırmaları ve iddialı olmaları beklentilerimi biraz yüksek tutmuştu. Korku Seansı gibi efsane bir film kadar müthiş korku yapımı zor gelir diye düşünüyorum.

(Bu arada Ayin filmindeki Annie'ye bazen çok gıcık oldum; o kadar çok please, please dedi ki sinirlerim bozuldu. :D)