5 Haziran 2018 Salı

Kendini Sevmenin Yolları

 Başkalarını kendinizden daha çok sevmek bazen kolay bir yol gibi görünebilir; ama ruhsal durumunuzun sağlıklı olmasını istiyorsanız, ilişkilerde üzülmek ve yıpranmak istemiyorsanız kendinizi sevmeyi öğrenmek zorundasınız. 

 Özellikle de romantik ilişkilerde insanların çok büyük bir kısmı kendi varlığını ve bireyselliğini yok sayıyor ve karşısındaki insana karşı duyduğu ilgiyi bu yüzden aşk zannediyor. 

 Eğer bazı kişiliğimizi oluşturacak değişmez değerler oluşturmak, gerektiğinde sınır çizgilerini belirleyebilmek ve kendine saygısı olan bir yaşam sürdürmeyi istiyorsak, başkalarını yüceltmek yerine, her şeyden önce kendimize değer vermek zorundayız.



Mükemmellik Kalıpları

Ne kadar değerli olduğunuza başkalarının karar vermesine asla izin vermeyin. Onların kalıplarına girmekten vazgeçin ve kendinize KENDİNİZİN beğendiği bütün özellikleri yazarak düşünün. Kendi lideriniz ve yol göstericiniz olun.

Kendinizle İlgili Olumsuz İnançlarınızın Üstesinden Gelin

İnsanların birçoğu kendilerinde de başkalarında da olumsuz olan şeyleri görmeye eğilimlidir. Bu "olumsuzluk"ları belirleyen de yine çevredeki insanların oluşturduğu kalıplar ve düşüncelerdir. Tüm eleştiri ve yaygın inanışlardan sıyrılıp, kendinizde sevdiğiniz özellikleri düşünün. Eminim olumsuz diye nitelendireceğiniz özellikle neredeyse sıfıra inecek. :)

Kendi Kendinize Kurduğunuz Cümleler

Bazı negatif olaylar sonucu kendi iç konuşmanız, genel gidişatı inanılmaz derecede etkiler. "Ben aptalım." demek yerine "Bu yaptığım şey aptalcaydı. Ama artık daha dikkatli olacağım." demelisiniz. Bir başarısızlıkla karşı karşıya kaldığınızda başarısız bir insan olduğunuzu düşünmek çok ama çok mantıksızca olur. Çaresizce oturup kalmak ve negatif düşüncelere boğulmak yerine harekete geçmeli ve "Neyi farklı yapmalıyım? Artık böyle şeyler yapmamak için nelerde gelişmeliyim?" diye sormalısınız.

"Kötü şeyler olacak" Düşüncesini Aşın

Çekim yasası kavramını duymuşsunuzdur; olaylara nasıl baktığımız, hayatımızı belirler. Kötü olanı görmek istiyorsak kötü şeyler olur; iyileri görüyorsak da hayatın iyi olduğunu düşünürüz.

Olumsuz ihtimalleri zihninizden silin ve pozitif olanları aklınızda canlandırın; kendinize inanın.

Pozitif Özelliklerinizi Liste Halinde Yazın

Ben her zaman listelerin sihirli bir gücü olduğuna inanırım. Liste yapmak iyi hissettirir ve düzen hissi getirir. Şimdi sizden, en küçük ya da büyük şeyler olması fark etmeksizin,kendinizde beğendiğiniz tüm özellikleri ve yeteneklerinizi bir liste halinde yazmanız. Ben de birkaç maddeyle burada başlıyorum listemi yapmaya. :)

♥ Dostlarıma çok değer veririm ve onların değerini GERÇEKTEN bilirim. Benim için hayattaki en önemli kavram dostluktur.

♥ Eskiden zannettiğimden çok daha zekiymişim. Bunu üniversitede keşfettim; eskiden, yeni öğrendiğim bir dille, sözlük olmaksızın sayfalarca yazı yazabileceğimi söyleseler asla inanmazdım.

♥ Saçlarımı çok seviyorum. Uzun saçlarım bana kendimi iyi hissettiriyor ve onlara bakım yapmaktan vakit harcamaktan hoşlanıyorum.

♥ Kriz anlarında mantıklı düşünebiliyorum. Asla panik yapmayan, sağlıklı düşünebilen ve sinirleri sağlam bir yapıya sahip olduğuma inanıyorum. Duygularımın etkisi altında kalmaktansa, duygularımı BEN yönetiyorum.

♥ Kendime karşı her zaman disiplinliyim.