5 Kasım 2018 Pazartesi

Hayatımızı Uzatmanın Yolları

Herkese selam... Siz de benim gibi yaşamaya doyamayan ve her anını dolu ve mutlu geçirmek isteyenlerden misiniz? Bence bazı taktikler geliştirmemiz gerekiyor; çünkü ben son zamanlarda kendimi biraz ihmal etmeye başladığımı ve vaktimi doğru kullanamadığımı hissediyorum. Çok geçmeden şuna bir çözüm bulalım hadi...

Uyku Düzeni

Tamam çok klasik olacak ama kabul edelim; uyku düzeni çok önemli.  Benimki ciddi anlamda düzensiz; az
uyumak istiyorum fakat yorgun bir şekilde okuldan eve gelince uyumadan duramıyorum. Gece ise herkes uyuyunca yine uykum geliyor ve 1 gün için çok fazla uyumuş oluyorum.

Evet uyumak çok ama çok tatlı bir his; ama uyanma aşaması geldiğinde tatlılıktan çıkıyor; zamanımızı tüketmiş ve boşu boşuna sersemlemiş oluyoruz.

Bunun tek çözümü eve gelip uyumak yerine yapmam gereken şeyleri yapmak ve gece vakit geçirmeyi sevdiğim için de resim yapmak, kitap okumak, film izlemek gibi aktiviketeleri geceye bırakıp tek seferlik uyumak.

Liste Hazırlamak

Yıllar önce okuduğum, Maeve Binchy'nin Yalnız Kadınlar Sokağı romanından aklımda kalan ve nedense bir türlü silinmeyen bir sahne vardı; kadın yapması gereken alması gereken her şeyi listeliyordu ve takıntısı vardı; hayattaki en önemli şeyin listeler olduğunu söylüyordu.

Yarından itibaren, mümkün olduğunca önem sırasına göre yapmamız gerekn şeyleri listeliyoruz. Ufacık bir defter yeterli; çantada taşıyıp tamamlaann şylerin de üzerini çizmek çok mutluluk verici bir his olacak.

"Hayır" demek

Dostlarımızı ihmal edelim demiyorum ama öncelikleri iyi belirlemeli ve bazen hayır demeyi başarmalıyız. Çağırıldığımız her davete gitmek zorunda olmadığımızı ve zamanımızı ayıracak daha önemli şeylerimiz olabileceğini unutmayalım.

İki İşi Bir Arada Yapmak

Mesela ben bazen tuvale resim yaparken sevdiğim youtube kanallarını (Yorekok gibi) izleyerek 2 keyifli aktiviteki bir arada yapmış oluyorum. Resim yaparken Kemal Sayar veya Agah Aydın'ın kişisel gelişimle ilgili konuşmalarını dinlediğimde de kendimi çok çok iyi hissediyorum.

Ertelemek

Ah şu lanet huy... Özellikle sınava çalışırken yapılan en yaygın hata. O an durup kendinize hatırlatın ve ayna karşısında bir motivasyon konuşması yapın. "Şu anda bu işi tamamlayacağım ve içim rahat bir şekilde uyuyacağım. Vazgeçip aksatacak kadar tembel bir insan değilim; kararlı ve enerjik olmalıyım"