29 Ağustos 2017 Salı

Hayatı Bana Sor - Taylor Caldwell

Herkese selamlarr :) Eski basımlı kitapları keşfetmeyi çok seviyorum. Çünkü günümüz popülerleri arasında olmamaları, onları daha çekici kılıyor. Hayatı Bana Sor kitabı da ilgimi çekti ve arka kapağını da okuyunca kesinlikle okumalıyım diye düşündüm. Kısaca konudan bahsedeyim.

 

Konu

Kitapta ana karakter olarak 2 kız 2 erkek olmak üzere 4 arkadaş yer alıyor. Erkek olanlardan birinin anlatıcılığı eşliğinde okuyoruz romanı.

Kenton isimli kasaba yetişmiş olan ve birbirlerini çok iyi tanıyan bu 4 arkadaşın birbirleriyle ilişkilerini, düşünce ve kişilik yapıları son derece akıcı bir dille anlatılmış. Kasabada yaşayan diğer insanlar da aynı şekilde romana dahil edilmiş.

Genel Yorumlarım

Aklımı uzaklaştırmaya yarayan, sürükleyici, anlamlı bir kitaptı. Anlatılan her şeyi kendiniz yaşamış gibi hissediyorsunuz. Kitabı bitirdiğimde kendimi tüm o hayatları görmüş geçirmiş gibi hissettim ve  u bana çok tecrübeli hale gelmişim hissini verdi. Bu duyguyu yaşatan çok az kitap vardır; o yüzden denk gelirseniz Hayatı Bana Sor kitabını mutlaka okuyun derim. :)

Arka Kapak Yazısı

İkisi kız, pırıl pırıl dört gençtiler. Kader onları hayat oyununa "Kenton" adlı küçük bir kasabada sürdü. Farklı düşünenlerin dışlandığı, ikiyüzlülüğün kural olduğu bu kasaba, onlar için aynı zamanda sonun başlangıcıydı. Yazgıları, aşkları ve ilişkileri, yükseliş ve düşüşleri sanki kasabanın kaderi ile birleşti. Tüm çabalar zinciri kırmaya yetmedi. Çünkü kartlar dağıtılmadan kaybedenler belirlenmişti.

Altını Çizdiklerim

Yapmak ya da söylemek fırsatını kaçırdığım o kadar çok şey var ki. Sanırım, ölüm döşeğimizde işlediğimiz günahlardan da çok bunlara hayıflanıyoruz. (sf 315)