4 Eylül 2017 Pazartesi

Bir Zamanlar Arkadaştık - Tina Seskis

 Selam :) Okuduğum en iyi kitaplar kategorisine sokabileceğim bir kitabı yorumlayacağım bugün. Bir Zamanlar Arkadaştık, konusu itibariyle ilgimi çekmiş olan bir kitap. Konusu dostluk olan eserleri okumaya bayılıyorum...

Kitabın Adı: Bir Zamanlar Arkadaştık

Yazar: Tina Seskis

Çevirmen: Günseli Birol

Yayınevi: Epsilon Yayınevi - Roman dizisi

Sayfa Sayısı: 325


Çok sürükleyici, eğlenceli bir kitaptı. Bölümleri de çok uzun uzun olmadığı için şu bölümü de geçeyim falan derken bir bakmışsınız bitiyor kitap. :D Neyse; konudan bahsedelim.


Konu

Üniversiteden yakın arkadaş olan 7 kadın var. Her yıl düzenli olarak buluyorlar. Dostluklarının 20 küsur yılını devirdikleri dönemde, Hyde Park'ta piknik yapmaya karar veriyorlar. Herkes pikniğe geliyor;ve içkilerin de içilmesiyle birlikte birbirlerine daha önce söylemedikleri veya konuşmaktan kaçındıkları bazı konuları açığa çıkarırlar ve bazı gerçekler gözlerinin önüne geliyor. Fakat piknik esnasında içlerinden biri gölün dibini boylayarak hayatını kaybediyor. Olayın nasıl gerçekleştiğini bilinçli bir şekilde gören ve kadınların konuşmalarını işiten tek bir kişi vardır; ölüm sonrası olaylar bir nevi bu adamın polise anlattıklarıyla şekillenir.


Genel Yorumlarım

Piknik sırasında olanlar anlatılırken, ara ara da bu 7 kadının geçmişlerinden sahneler anlatılıyor. 7 ayrı karakterimiz olduğu için de bu tarz bir anlatım şekli kitabı çok daha sürükleyici ve heyecanlı kılıyor. Okurken bir an bile sıkılmadım ve bir sonraki sayfayı heyecanla çevirdim hep.

 Dostlukların ardında gizlenmiş olan kötü niyetlerin ve insanın içine attığı şeylerin yıllar sonra nasıl kendisine zarar verebileceğini anladım bu kitapla birlikte. Sanki anlatılan her şeyi kendim de yaşamışım gibi tecrübeli hissettim kendimi kitap bittiğinde.

Sonuç olarak, Şiddetle tavsiye ediyorum mutlaka okuyun... :)