27 Mayıs 2017 Cumartesi

Hayata ve İnsanlara Güvenmek

Hayata ve İnsanlara Güvenmek

  1. Her şey değişir ve sona erer.

  2. İşler her zaman planlandığı gibi gitmeyebilir.

  3. Hayat daima adil değildir.

  4. Acı hayatın parçasıdır.

  5. İnsanlar hep sevecen ve sadık değildir.


Bu beş gerçek, hayatta klarşımıza çıkan zorluklar, ihanetler, plansızlıklar karşısındaki duruşumuzu belirlemede büyük rol oynuyor.



Her insanın, belirli bir oranda güvenme ihtiyacı vardır. Senin bana güvenme ihtiyacın beni güvenilir bir insan kılmaz. Ya da senin güvenenememe özelliğin beni güvenilmez bir insan haline getirmez.

‘’Ben ona çok güvenmiştim ama beni hayal kırıklığına uğrattı. ‘’ O, senin ona güvenmen için ne yaptı? Hangi koşullarda, ne yaptı da güvendin? Birçok güvenilmezlik ipuçları verdi de görmezden mi geldin? İhtiyacın doğrultusunda kendini mi kandırdın? Ya da ‘’Ben ona güvenirsem, güvendiğim için kendisinden utanır ve beni aldatmaz.’’  Mı dedin?

Eğer sen hayata dair gerçekleri yadsıyorsan, bunlarla barışamıyorsan, bunlarla barışamıyorsan, bunları kabullenemiyorsan, o zaman hayal kırıklığı kaçınılmaz oluyor.

Nil Gün