27 Temmuz 2017 Perşembe

1Q84 - Haruki Murakami

 Herkese selamlar :) 1Q84 kitabını uzun zamandır çok merak ediyordum. Baktığım yorumlara göre, 1286 sayfa olmasına rağmen aşırı sürükleyici ve dolu bir kitapmış 1q84. Kitap fantastik öğeler barındırmasının yanında hayatın gerçeklerine ve aşka da değiniyor, sosyolojik konularda da bazı farkındalıklar sağlıyor insana. Fakat ben okuduğum güzel yorumların bazılarına katılmıyorum... Neyse öncelikle biraz konudan bahsedelim. 

Kitabın Adı: 1q84


Yazarı: Haruki Murakami


Çeviri: Hüseyin Can Erkin


Yayınevi: Doğan Kitap


Sayfa sayısı: 1256



Konu


 Aomame, yaşlı bir kadın için çalışmaktadır. Yaşlı kadının direktifleri ile, kadınlara zarar veren ve yaşamaması gereken bazı zorba adamları özel bir yöntemle öldürür. Bu işlere bulaşmadan önce sade bir yaşam sürdürmektedir; fakat cinayetleri işlemeye başladıktan sonra hayatı bazı ölçülerde değişime uğrar.

Tengo da roman yazmaya meraklı bir matematik öğretmenidir. Yakın arkadaşı olan bir editör, 17 yaşındaki bir kızın yazdığı Pupa Hava metnini kaliteli bir roman halinde yeniden yazmasını ister; Tengo bunu seve seve yapar. Fakat o da Amoame gibi,  bu işe karışmakla hayatında birçok değişikliğe zemin hazırlamış olur.

Bu iki karakterin hikayelerini bölüm bölüm sırayla okuyoruz. Birbiriyle bağlantılı ve gizemli olaylar süregeliyor kitap boyunca.

Kitaptaki diğer ana olaylar da şöyle: Tuhaf gelenekleri ve kuralları olan dini bir grup, bu grubun liderinin gizemli cümleleri, 17 yaşındaki kızın sürekli bahsettiği ''Little People'', ve şu an aklıma gelmeyen birçok karmaşa.


Genel Yorumlarım


 Kitabı yaklaşık yarısına kadar merak içinde okudum; olaylar birbirini izleyerek devam etti. Ama belli bir zaman sonra artık baymaya başladı. Kitabı bitirdiğimde ise içimde sıkıntı mı desem, bunaltı mı desem, bir ağırlık vardı.



Öncelikle şuna değinmeliyim ki çok fazla cinsel unsur vardı kitapta. Bu beni rahatsız etti; çok fazla bu tarz sahnelere maruz kalmış olmak bana hiç iyi gelmedi.

Bir diğer negatif yönü de her biri çok derin anlamlar içerebilecek birçok olaya açıklık getirilmemişti. O kadar sayfa kitap yazmış yazarımız ama bir zahmet, en merak edilen soruların cevabını açıklamamış... En çok merak ettiklerim, Little People'ın tam olarak ne oldukları ve Tengo'nun düzenli olarak cinsel ilişki yaşadığı evli kadına ne olduğu.

Kitapta insanı düşünmeye iten ve düş gücünü geliştiren birçok yön vardı evet; ama bu okumamız gerektiği anlamına gelmiyor. Yani pek tavsiye etmiyorum 1q84 kitabını. Öncelikle çok fazla vakit alıyor; gereksiz bir şekilde fazla vakit alıyor. Onu okuyacağım yerde 5 kitap bitirip kendime daha çok şey katmış olabilirdim...