30 Kasım 2018 Cuma

Kırılmamak ve Kendi Hayatına Odaklanmak

Herkese selam! Bugün biraz içimi dökmek istiyorum aslında. Son zamanlarda kendimle ilgili korkunç bir şeyler fark ettim. Eskiden hiç ama hiçbir şeye kafayı yormazken, şu günlerde hep insanların yaptıklarına ve beni etkileyen kötü davranışlarına odaklanır oldum. 

Bazı kişiler tarafından hak etmediğim muamelelere ve tavırlara maruz kaldım ve umursamadan geçip gitmek yerine bugün biraz kafayı taktım. Bunun için de kendime kızıyorum; salla diyip geçiştirmem ve günlük yaşantıma odaklanmam gerekirdi.

Hayatımda her ne olursa olsun, insanlar bana yanlış yapsalar da, beni üzseler de, üzülmek yerine sadece kendi hayatıma odaklanıp nasıl mutlu yaşıyorsam öyle, hayatıma o konuları dahil etmeden ve düşünmeden devam etmem gerekirdi.

Galiba biraz boşluğa düştüm.

Bugün eve gelip uyuduğumda, beni üzen konuya dair çok kötü, bana daha da kötü hissettirecek bir rüya gördüm. Uyandığım zaman kendime geldikten sonra kendi kendime şöyle dedim: "Eski ben böyle yapmazdı. Bu olaydan hiç etkilenmeden kişisel hayatına odaklanır ve bir şeyler başarmaya devam ederdi."

Şimdi gelelim ne yapmam ve nasıl düşünmem gerektiğine.

İnsanlar bizi üzdüğü zaman hemen şu cümleleri hatırlayalım: Herkes kendi hareketlerinden ve kendi duygularından sorumludur. Onun bana hak etmediğim şekilde davranmış olması beni hiç ilgilendirmez.

Ne yapmamız gerektiğine gelirsek; eğer kalbimiz kırılmışsa ve üzülmüşsek, malum kişiyi asla arayıp sormamamız gerekiyor. Mümkünse telefonunuzu kapalı tutun ve daha önemli şeylere odaklanın. Yapacak çok önemli ve çok mühim işleriniz veya kendinize ayırmanız gereken saatler varken, sizi üzen kişiyi ve konuyu aklınıza getirip getirip zamanını neden çöp edesiniz ki?...

Lütfen başkalarının davranışlarından dolayı kendimizi üzmeyelim. Çünkü bunu yapmak için fazla değerliyiz; her şeyden önce kendi yüzünüzün gülüp gülmediğine bakın; hiçbir şey yüzünüzü asacak kadar sizden değerli olamaz.