23 Temmuz 2016 Cumartesi

Cam kavanozdan perili mumluk yapımı

Çok basit malzemeler kullanarak yapılacabilecek, otantik ve masalsı görünümlü bu mumluğu nasıl yaptığımı anlatmak istiyorum. :)

Çalışmanız bittiğinde aşağıdaki gibi bir masalsı ve otantik görünümlü mumluğunuz olacak...

perili-mumluk (6)

Kullanılacak malzemeler:)

  • Cam kavanoz

  • Tutkal

  • Fırça

  • Peçete

  • Alüminyum folyo bant

  • Sim

Artık çalışma aşamalarına geçebiliriz...

1. Fırçayla daha rahat sürebilmek için tutkalı birazcık sulandırıyoruz. Kullandığınız tutkal miktarının yaklaşık 5te biri kadar su ekleyebilirsiniz.Çok sıvı olmayacak ve rahat sürülecek kıvama gelene kadar bu oranı kendiniz de ayarlayabilirsiniz.





2.Tutkalı,fırça yardımıyla kavanozumuzun yüzeyine sürüyoruz.

3.Sonra da peçeteyi tutkalın üzerine yapıştırıyoruz; kavanozu peçeteyle kaplıyoruz.


4.Peçeteyi sardıktan sonra yine peçetenin tamamına tutkalı fırçayla sürüyor ve kurumaya bırakıyoruz.


5.Bu sırada mumluğunuzda görmek istediğiniz resmi, sadece dış çizgilerini içerecek şekilde, alüminyum bandın üzerine çiziyoruz. İsterseniz benim yaptığım gibi, bandın beyaz kısmını sıyırıp, parlak bilgisayar ekranına bantlayarak şeklin izini çıkardıktan sonra beyaz kağıdı tekrar yapışkan folyoya yapıştırabilirsiniz. (Bulduğum birkaç alternatifi de sizlerle paylaşmak istedim.)



6. Böyle çok daha düzgün bir şekil çıkarabilirsiniz. Beyaz kısmı tekrar yapıştırdıktan sonra, çizdiğimiz kısmın sınırlarından itibaren bandı düzgünce keserek şeklimizi elde ediyoruz.


7. Ardından, bandı yerinden çıkarıp kavanozun içine yapıştırıyoruz. Bu arada, mum sıcaklığından etkilenmemesi ve kolay yapışması bakımından alüminyum folyo bandı tercih ettim.


8.Kavanozun kapağına da küçük bir delikle başlayarak geniş bir boşluk açıyoruz.; sonraki fotoğraflarda bu deliğin genişliğini göreceğiz. Tornavida ve çekiç kullanabilirsiniz bunun için.

-Kapağın üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz; ben kitap sayfası yapıştırmayı tercih ettim.


9. Kuruyan kavanozumuzu süslüyoruz. Ben parmağımla üst ve alt kısımlara tutkal sürüp, yine parmağımla, çok yoğun olmayacak şekilde simler sürdüm. Gri veya beyaz sim güzel duracaktır.
- Sonra kavanozun ağız kısmına jüt ipi (hasır ip) sardım ve ipe bir kolye ucu geçirerek kurdele şeklinde bağladım.

ve perili mumluk hazır....