15 Ağustos 2016 Pazartesi

Kitap Sayfasından Kelebek Figürü Yapımı

kitap_sayfasindan_kelebek_yapimiMerhabalar. :) Kelebekli olan her şeyi seviyorum; çok zarifler ve incelik katıyorlar bulundukları her alana. Şimdi 3 boyutlu kelebek figürünü nasıl yaptığımı adım adım resimlerle anlatmak istiyorum. Çok basit yöntemler kullandım, fikri geliştirerek çok daha güzel şeyler de ortaya çıkarabilirsiniz...

İhtiyaç duyacağımız malzemeler:

-Kitap/gazete sayfaları

-Yapıştırıcı

-Makas

-Kurşun kalem

Kelebeğimiz için kullanılacak kitap sayfaları saman kağıt olursa çok daha otantik olacağını düşünüyorum; yıllardır okumadığım, yıpranmış bir Jules Verne kitabı seçtim ben.

kitap_sayfasindan_kelebek_yapimi (2)

-Herhangi bir kağıda, istediğimiz kelebeği 2 boyutlu bir şekilde çiziyoruz.

-Şeklin muntazam olmasını istiyorsak, kelebeğin önce yarısını çiziyoruz.

-İkiye katlayıp keserek her iki kanadın birbirine eşit olmasını sağlıyoruz.

-İstediğimiz şekillerde ve boyutlarda kelebek figürleri çıkarabiliriz.

kitap_sayfasindan_kelebek_yapimi (1)

-Kelebek figürlerinin izini çıkararak, yapacağımız her bir kelebek için 3 adet kelebek şekli kesmemiz gerekiyor.

-Kestiğimiz her 3 kelebeği ortasından ince çizgi halinde yapıştırıcı sürerek birbirine yapıştırıyoruz.

-Kuruduktan sonra da üstteki 2 kanadı yukarı doğru kıvırıp kelebek biçimi veriyoruz.

Orta kısmına istediğiniz boncuk, sim ya da iplerle süsleme yapabilirsiniz. Ya da sprey cila kullanarak kelebekleri sertleştirebilirsiniz. Ben bant kullanarak kitaplığıma yapıştırdım.

Renkli kağıtlara desen çizerek de oluşturabilirsiniz kelebekleri; yaratıcılığa açık tasarımlar yapılabilir. :)

kitap_sayfasindan_kelebek_yapimi