3 Ağustos 2016 Çarşamba

Bana Hayatı Yaşanır Kılan Bazı Şeyler-Joshua Mohr

bana-hayati-yasanir-kilan-bazi-seylerYazar: Joshua Mohr

Çevirmen: Avi Pardo

Yayınevi : Aylak Kitap

Sayfa Sayısı: 200

Baskı Yılı: 2014

Arka Kapak Yazısı:

Depersonalizasyondan mustarip, otuz yaşındaki Rhonda'nın ayak izlerini süren Bana Hayatı Yaşanır Kılan Bazı Şeyler, cesur bir anlatıma sahip, yaratıcı ve büyüleyici bir ilk roman.

Henüz çocukken annesi tarafından terk edilmiş ve ihmal edilmiş Rhonda; annesinin erkek arkadaşı tarafından istismara uğrar. Yıllar sonra, yetişkin olarak yaşadığı utanç verici bir deneyimin ardından, Rhonda'nın içindeki çocuk ortaya çıkar ve onu sorunlu geçmişiyle yüzleşmeye zorlayacak alışılmadık bir yere götürür.

Joshua Mohr büyüleyici bir üslupla olağanüstü ve unutulmaz bir karakter yaratıyor.

divider_ribbon2
Nasıl buldum? 

2 gün içinde bitirdiğim, bitmesini hiç istemediğim, farklı bir kitaptı Bana Hayatı Yaşanır Kılan Bazı Şeyler. Chuck Palahniuk veya John Fante okuyucularının çok hoşuna gidecek bir tarzda yazılmış. Daha çok John Fante'yi anımsattı bana; belki çevirmenlerinin aynı olmasının da etkisi vardır bunda. Zaten kapakta Avi Pardo'nun ismini gördüğümde dikkatimi çekmişti kitap.

Çocukluğu travmalarla ve olumsuz olaylarla geçmiş bir adam, hayatından bahsediyor bizlere bu kitapta. Aşık olduğu kız, kanepesi yanan yaşlı kadın, adamın çocukluğu gibi birçok ilginç ve tuhaf karaktere rastlıyoruz. İlk sayfaları okurken, çok sürükleyici olacakmış gibi gelmemişti bana ama okumaya devam ettikçe daha çok içine çekmeye başladı ve son zamanlarda okuduğum en sürükleyici romanlardan biri haline geldi. Küçük bir çocuğun çekebileceği acılar, anne yoksunluğunun yarattığı hisler, yaşlı kadınların ruh halleri gibi konularda fikir sahibi olmamı ve bazı şeyleri hissetmemi sağladı. Oldukça akıcı ve sade diliyle bir çırpıda okunuyor; hani neden bitti daha yok mu dedirten kitaplardan. Mutlaka okunması gerekenler listeme Bana Hayatı Yaşanır Kılan Bazı Şeyler kitabını da ekledim... iyi okumalar :)

divider_ribbon2
 ---altını çizdiklerim---

-Yorganı başıma çekip saatlerce haykırmak istediğim günlerden birini yaşıyorum.  Ne demek istediğimi anlıyor musun?

- Ben, Rhonda, çok iyi anlıyordum ne demek istediğini.. Benim de orada bulunmuşluğum var.

-Nerede?

-Hayatının senden başka herkes için olduğu duygusuna kapıldığın yerde. (sf 54)

Her şeyin daha kötü olabileceğini bilmene gerek yok. Senin bilmen gereken her şeyin daha iyi olabileceği. (sf 72)

Öğüt vermeyi sevmem. Fakat hayatımda öğrendiğim bir şey varsa o da senin için önemli olan şeyleri kovalaman gerektiği. İstediğin bir şeyi uğrunda savaşmadan elde edemezsin. (sf 74)