12 Ağustos 2016 Cuma

Kişisel Gelişim Kitaplarından Hayatı ve Mutlu Olmayı Öğrenebilmek

mutlu-olmayi-ogrenmek2Birçok kişisel gelişim kitabının arka kapak yazısı, elimizde büyülü bir şey varmış gibi hissettirir; okuduktan sonra hayatımızın tamamen değişip mutluluğu yakalayacağımızı düşünürüz; hatta kitaba başlarken bunun böyle olacağından neredeyse eminizdir. Çok şey vadeden kişisel gelişim kitapları ister istemez çok beklenti içine girmemize neden olur.

Ben de bu tarz kitapları ilk keşfettiğim zamanlarda aynen böyle düşünüyordum. Kişisel gelişim kitaplarını okumayı sevmiştim aslında. Ama sadece okuyor, öğrendiklerimi sindirip hayatımda nasıl kalıcı hale getirebileceğimi bilmiyordum. Piyasada onlar olduğu için, çoğunlukla çeviri kitaplar okuyordum. Bir süre sonra hepsinin aynı şeyi anlattığını ve ‘hiç bir işe yaramadığını’ düşünüp artık kişisel gelişim okumamaya karar vermiştim. Çok uzun bir süre bu tarz kitaplar yerine roman okudum hep. Geriye bakınca görüyorum ki, o zaman okumuş olduğum kişisel gelişim kitapları gerçekten de birbirinin çok benzeriymiş... Şimdi ise bu tür kitaplarla ilgili ne kadar çok şey keşfettiğimi ve öğrendiğimi, bu kitaplardan çok çok keyif aldığımı görmek şaşırtıcı. Peki nasıl yapabildim bunu?

Kişisel gelişim kitaplarından hakkıyla faydalanabilmek için ne gerekir: İhtiyaç duymak. Kendini değiştirmeye, mutlu olmaya, bu yolunda sana bireysel gelişiminle ilgili bilgi verip bilinçlendirebilecek kitaplara ihtiyacın olduğunu hissetmek. Ne kadar çok psikologla görüşürsek görüşelim, kitapların yarattığı etkiyi alabileceğimizi düşünmüyorum. mutlu-olmayi-ogrenmekKendimizi bazı yönlerden değiştirmek ya da mutlu olmak için başkalarının değil, kendimizin hazırladığı formülleri uygulamamız gerekir. O aradığımız büyülü etki, kitaplardan öğrendiklerimize dayanarak kendi kendimizin bulacağı bir şeydir. Şimdi, daha farklı ve net tavsiyelerde bulunmak istiyorum.

Kendimi kötü hissettiğimde ya da huzursuz olduğumda, psikolojik programlar izliyorum. Nil Gün, Nevzat Tarhan, Kemal Sayar, Aret Vartanyan gibi isimlerin konuşmalarını dinliyorum. Beni etkileyen bazı videoları defalarca izlemişliğim de vardır. Aslında kişisel gelişim kitaplarını bilinçli okuyabilmem bir yandan da bu videolara bağlıydı. İnsan denen varlığın mutluluk yapısı, depresyon eğilimleri, umutsuzluğa düşme sebepleri gibi bazı konularda bilgi sahibi olup bilinçlendiğimiz sürece kişisel gelişim kitaplarını daha etkin bir biçimde okuyabilir ve faydalanabiliriz çünkü. Ve emin olun, işte o zaman gerçekten kendi üzerimizde de bunun etkilerini görebiliyoruz.

Bu yıl bir defter tutmaya başladım. İzlediğim psikoloji ve bireysel gelişim programlarında beni etkileyen, en sevdiğim cümleleri yazıyorum videoyu durdura durdura. Zaten en etkili öğrenme yöntemi yazmaktır ya; sonradan bunları okuduğumda da kendimi çok iyi hissediyorum. Bu deftere bir de okuduğum kişisel gelişim kitaplarındaki cümleleri yazıyorum. Mutlu olabilmenin, kendini geliştirip değiştirebilmenin hiç de zor olmadığını çoğunlukla bu şekilde öğrendim. Hayatımda okuduğum bu kişisel gelişim kitapların ve izlediğim/dinlediğim psikolojik programların etkisini belirgin biçimde hissediyorum. Daha önce beni çok üzebilecek şeyleri çabucak atlatıp çözerek üstesinden gelebildiğimi hissediyorum; geçmişe baktığımda (birkaç ay gibi bir süre geriye bakınca bile) aynı şeyi yaşamış olsam, asla bu şekilde üstesinden gelemezdim diyorum.