29 Ağustos 2016 Pazartesi

Bunker Tepesi Düşleri - John Fante

   Yeraltı edebiyatı denince akla gelen ilk isimlerden biri olan John Fante'nin, okuduğum ikinci kitabı Bunker Tepesi Düşleri'ni yorumlayacağım. Daha önce Fante'nin Toza Sor kitabını okumuş ve Bandini karakterinden gerçekten çok etkilenmiştim. Arturo Bandini karakterinin yaşantısını kendi ağzından okumaya Bunker Tepesi Düşleri'nde de devam ediyoruz.

   Bu arada, John Fante'nin gözleri görmemeye başladığı için Bunker Tepesi Düşleri kitabını karısı sayesinde yazabilmiş.

john_fante_bunker_tepesi_dusleri_yorumlar_alintilar

Kitabın Adı: Bunker Tepesi Düşleri


Yazarı: John Fante


Çevirmen: Avi Pardo


Yayınevi: Parantez


Sayfa sayısı: 133


   Şimdi kısaca konusuna gelelim. Arturo Bandini, yazmayı çok seven, iyi bir yazar olduğunu düşünen ama pek fazla para kazanamayan, aşklarını çok derin duygularla yaşayan bir karakter. Bunker Tepsi'ndeki bir otelde kalıyor ve burada senaryo yazma ile ilgili bir iş buluyor, fakat bazı şeyler beklediği gibi gelişmiyor. Bir süre ailesinin yanına dönmüş olsa da çok geçmeden yine Bunker Tepesi'ne geliyor.

Kitapta yaşanan olaylardan çok, Arturo Bandini karakterinin ruh halleri, geçirdiği değişimler, kadınlarla olan ilişkileri ve deneyimsizlikleri etkiledi beni. Bandini'nin yaşadıklarını çok sade, yalın ve direkt anlatışı, onu daha iyi anlamamızı sağlıyor. Toza Sor kitabı gibi Bunker Tepesi Düşleri de çok kısaydı, keşke böyle hemen bitmeseydi dedirtti. :) Toza Sor beni daha çok etkilemişti ve daha çok anlam ve anafikir çıkarmıştım kendime, daha çok cümlenin altını çizmiştim; ama yine de Bunker Tepesi Düşleri, John Fante okuyucularını hayal kırıklığına uğratmayacak bir kitap. Şimdi alıntılara geçelim.. İyi okumalar...

kitap

 

Altını Çizdiklerim


Zihnim o uzun kumsal kadar boştu. Dünyadan uzakta yitik bir Robenson Crusoe'ydum, kendimle barışık; temiz, tuzlu, tatmin edici havayı soluyordum. (sf 91)