17 Ağustos 2016 Çarşamba

Özlediğim şeyler listesi

Moralim bozuk olduğu zamanlarda liste yapmayı çok severim ben. :)

divider_ribbon2

Hayatımdaki güzel şeyler listesi, kendimle ilgili iyi özelliklerin listesi, şanslı olduğum şeylerin listesi, vs. Öyle güzel bir terapi oluyor ki 1 haftada atlatacağımız üzüntü hallerini birkaç dakika içinde atlatmamıza yardımcı olabilecek bir aktivite. Azıcık enerjimiz düştüğünde hiç vakit kaybetmeden, hemencecik yapmaya koyulmamız gereken bir eylem. Zaten benim de bugün hiç keyfim yoktu, bu listeyle birlikte biraz olsun iyi hissederim belki. Yazmayı bitirince de gecenin geri kalanında kitap okur, sonra güzelce uyurum.

divider_ribbon2

Şimdi, özlediğim şeyler listesi hazırlamak geldi içimden.  Daha çok, tekrar gerçekleştirebileceğim pozitif şeyler üzerine yoğunlaşmak istiyorum, siz de özlenen şeyler listesini böyle hazırlayın bence. Çünkü o zaman insan kendisini keyiflendiren unsurları ve eylemleri hatırlamış olur ve bu bizi daha enerjik kılar. Hayatta unutmuş olduğumuz minik ama aynı zamanda çok büyük mutluluk sebeplerini hatırlamış oluruz. Evet, çok gevezelik ettim, artık listelemeye geçiyorum. :)

-Kısa bir süre önce burada yorumlamış olduğum Sırça Fanus kitabını okumak.

Okumayı özlediğim çok kitap var... Bittiğinde yas tutma eğilimlerine girdiğim kitaplar. Neyse...

-Baştan aşağı süslenerek ve özen göstererek hazırlanıp bütün gün gezip tozmak.

Uzun zamandır doğru düzgün yapmıyorum bunu, yaz sıcağı ve yabancı dilde okumamı geliştirme çabalarım yüzünden bunu yapmayı epey erteledim, dışarı çıkarken rahatlığı önemsiyorum bir süredir. Belki eylül ayının sonlarına doğru yaparım bunu. Kendimi güzel hissetmeyeli uzun zaman oldu.

-Yağmurlu hava, bir kafenin üst katı.

Bunu tek başıma yapmayı çok seviyorum. Yağmurlu geçen hemen pinkhemen bütün günlerde favori kafeme gitmeye çalışır, kahve pasta sipariş ederek keyifle dışarıyı seyrederim. O kafe kapandı; yerini tutabilecek birkaç yer keşfettim ama menüler pek hoşuma gitmedi. Birçok kafenin üst katı da yok maalesef. Neyse, yağmurlu havalar başladığında bu özlemimi gidereceğim hemen.

-Aslında şimdiki madde hem özlediğim hem bıktığım 2 şeyden oluşuyor.

Kızların ortak sorunlarından biri... Bütün kış kahkül kullandım ve_barbie_kahkul henüz uzamadı. Alnımdaki kısa saçlardan çok sıkıldım, çünkü hep toplamak zorunda kalıyorum; ne kahkül olacak kadar kısa, ne de serbest bırakılacak kadar uzun. Önleri de uzun olan saçlarımı çok özledim.

-Geç uyumak.

Ben bu durumu kışın daha rahat yapabiliyorum nedense. Çok seviyorum geç uyumayı, ama okul varken sabah uyanamama korkusu ağır basıyor bazen. Şu anda yaz tatilindeyim ama bir süredir erken uyuyasım geliyor hep. Yakın zamanda yine geç uyuma ve gecenin sessizliğinde kitap okumak, buraya bir şeyler yazmak, radyo dinlemek gibi alışkanlıklarımı gerçekleştirmek istiyorum ama çok daha enerjik olacağım bir günü bekliyorum.

-Kahve kokusu.

Şu an yanımda koca bir fincan kahve var; ikinci fincanı içiyorum. Ama kahve kokusu beni öyle mutlu ediyor ve iyi hissettiriyor ki. Bir süredir içmiyordum, şimdi durmaksızın kahve içesim var. Yanımda olmasına rağmen özlediğim tek şey kahve.

divider_ribbon2

Benim listem böyle. Çok düşündüm az önce ama aklıma başka bir şey gelmedi. Çok az şey yazdım ama, unuttuğum birçok özlemim olduğunu hissediyorum. Özlediğim şeyler listeme insanları veya zaman dilimlerini eklemek istemedim; pek yok zaten. Geçmişi özleyen bir insan olmadım hiç. Çünkü zaman geçtikçe bilinçlenip, hayatta daha güçlü ve mutlu hissediyorum kendimi. Mutluluk çokgüzel bir şey. Bozulmayacak, temel bir mutluluk. Zaten bu bizim en doğal halimizdir. Ben bu bilinci kısmen de olsa yakaladım ve en moral bozucu şeylere bile mantık çerçevesinde bakıp kendimi boşu boşuna üzmemeyi öğrendim. Ah, nerden nereye geliyorum ne kadar çenem düştü bugün böyle :) Birazdan kitap okuyacağım, bu yüzden heyecan var içimde. Kitabı açmadan hemen önce, her seferinde hissettiğim ve iç değişmeyen bir his bu. Özellikle de çok sevdiğim bir kitapsa, benden huzurlusu yok... Neyse, beni bıraksanız sabaha kadar sayfalarca yazarım şuraya konudan konuya atlayarak.

Bence siz de benimkinin tarzında bir özlediğim şeyler listesi yapmalısınız; şu anda aklıma iyi ki gelmiş bu fikir diyorum, çok iyi hissettim kendimi. Hiçbir şeyin enerjimizi düşürmesine izin vermemeliyiz. Hoşçakalın...