23 Eylül 2016 Cuma

Defter Süsleme DIY

Merhabalarrr, yaratıcılığımızı konuşturacağımız, çok keyifli bir fikirle karşınızdayım. Pinterest.com'da yayınlanmış illüstrasyonları, vintage resimleri hep çok beğenmişimdir. Sınırsız seçenek ve çok güzel resimler ve fotoğraflar var bu sitede. 

Defterlerimizi baştan yaratıyoruz!

Hoşuma giden resimleri kullanarak bir şeyler yapmak istedim; kapağı kötü tasarlanmış bir defteri daha güzel ve tatlı hale getirdim. : D

 

defter_susleme_diy

Kullandığım Malzemeler:

-İnternetten kaydettiğim küçültülmüş resimler

-Tutkal

-Prit

-Renkli Kağıt



1. Bu resimleri pinterest.com'dan buldum. Cat illustrations, vintage coffee illustrations gibi kelimeleri aratarak illüstrasyon şeklinde resimler buldum. Bunları Microsoft Word dosyasına ekleyip resimlerin hepsini küçülttüm. Oluşturduğum Word sayfasını yazdırdım.



2. Resimleri makasla kestim. Defterde hangisini nereye koyacağımı planladım.



3. Defter renkli olduğu için, önce üzerine renkli kağıt yapıştırdım tutkalla.

Tutkalı defterin yüzeyine parmağımla yaydıktan sonra pembe kağıdı yerleşirdim.

Bu sayede yapıştıracağım resimler arasındaki boşlukları daha iyi doldurabilecektim.



4. Sonra,  kestiğim resimlerin arkasına prit sürüp bunları deftere yapışmış olan renkli kağıda yapıştırdım.



5. Pembe renkli kağıt tutkalla yapıştırdığım için biraz damarlı görünüyor ama sorun olmadı bu.

Küçük resimler de pritle çok güzel yapıştı. Ben arada boşluk olmamasına dikkat ettim. Daha otantik ve düzenli bir görünüm olmasını istedim. :)



6. Defterin arkası zaten gri olduğu için ekstra kağıt kullanmadım. Arada kalan küçücük boşluklar olursa onları da resimlerden kırpmış olduğum koyu renk minik parçaları yapıştırdım.

Ve defter süslememiz tamamlandı...



Not: Yağmura ve darbelere dayanıklı olması için yaptığınız defteri şeffaf yapışkanlı kağıt ile kaplamalısınız. İnternetten veya kırtasiyelerden şeffaf yapışkanlı kağıdı satın alabilirsiniz. Böylece defteriniz daha sağlam ve orijinal görünecektir.