14 Eylül 2016 Çarşamba

Okuyucu Manifestosu

 Çok sıkıldığımda telefonuma göz atmak yerine bir hikaye okuyacağım.

 Sabah uyandığımda, kahvaltı yaparken, e-mail ve sosyal medyayı kontrol etmek yerine kitabımdan bir bölüm okuyacağım. Çünkü biliyorum ki güne iyi bir kitapla başlamak beni daha mutlu ve pozitif kılacak.

  Gece yatağıma uzandığımda, telefonumla vakit geçirmek yerine kitabımdan bir bölüm okuyacağım. Biliyorum ki günü iyi bir kitapla kapatmak bana daha huzurlu hissettirecek ve daha iyi bir uyku çekeceğim.

 Uzun bir sıra beklerken telefonu kontrol etmek yerine kitap okuyacağım.

 Otobüste, uçakta, metroda, trende, her yerde okuyacağım. Uçuşum ertelendiğinde, otobüsüm trafiğe takıldığında, neyi beklersem bekleyeyim…

 Mutlu olduğumda, üzüldüğümde, çok sıkıldığımda, hayalsomine-karsisinda-kitap-okuyan-kiz kırıklığı yaşadığımda, ne olursa olsun her gün kitap okumaya vakit ayıracağım. Sonsuza kadar okuyacağım.

  Ve dostlarımla, ailemle birlikteyken telefonuma dokunmayacağım; onlara odaklanıp gözlerine bakarak birlikte sohbet etmek beni zenginleştirir ve güzel hatıralar birikir. Fakat telefonumda baktığım şey her ne ise, çok geçmeden unutulur.