15 Eylül 2016 Perşembe

İngilizce kitap okuyamıyorum diyenler buraya

   Herkese yeniden merhabalar. Az önce Danielle Steel'in Daddy isimli kitabını bitirdim. Biraz kitaptan bahsedeceğim, biraz da İngilizce kitap okumakla ilgili deneyimlerimi paylaşacağım sizlerle.

   İlk olarak Maeve Binchy'nin Lake of Glass kitabını okumayı denedim. Cümleleri anlıyor fakat tam olarak hikayenin içine giremiyordum. yaklaşık 50 sayfa okuduktan sonra çok sıkılıp bıraktım.

danielle-steel-daddy-yasanmayan-ozgurluk-kitap-konusu-ozeti-yorumu-2

Yıllardır kütüphanede hep Danielle Steel kitaplarına denk gelirdim, çok fazla kitabı vardı ve hemen hemen hepsi Türkçeye çevrilmişti sanırım. Çok satan kitaplar yazan Danielle Steel, içeriksiz ve basit kitaplar yazmasıyla biliniyor. Bu yüzden Türkçeye çevrilmiş olan kitaplarının hiçbirini okumaya yanaşmadım ben. Ama Daddy isimli kitabı kütüphanede görünce hemen ödünç aldım. Yazarımızın basit dili hakikaten de çok işime yaradı.

[caption id="attachment_571" align="alignright" width="300"]Danielle Steel-Daddy kitabın ilk sayfası Danielle Steel-Daddy kitabın ilk sayfası[/caption]

Kitaba başlarken yanıma Longman Contemporary English sözlüğümü de aldım. Fakat 5-6 sayfa sonra sözlüğe ihtiyacım olmayacağını anladım. Bilmediğim bazı kelimeler olsa da cümlelerin ilerleyişinden anlamları çıkıyor zaten. Malum çok hızlı olamadığım için aralıklı okumalarla 4 günde bitirebildim kitabı. İngilizceyi geliştirmeme gerçekten çok faydası olduğunu düşünüyorum; birçok günlük kalıp ve kelime hafızama yerleşti bu kitapla birlikte. Okudukça daha çok hızlandığımı ve tam olarak tüm kelimeleri anladığımı hissettim. Tıpkı Türkçe okurken olduğu gibi hevesle ve kitabın içine girerek okuyabildim Daddy'yi. Sanırım Danielle Steel'in birkaç kitabını daha orijinal dilinden okuyacağım ve sonra fazla basit olmayan bir İngilizce ile yazılmış kitaplarla devam edeceğim.


Danielle Steel Daddy (Yaşanmayan Özgürlük) kitabın konusu


Oliver Watson, karısı Sarah'ya çok aşık. 3 çocukları var. Sarah doğum yapmayı ilk başlarda istemese de Oliver onu ikna etmiş. Çocuklar yeterince büyüdüğünde Sarah, üniversiteye geri dönerek uzağa taşınıyor. Onları terk etmediğini ve 2 yıllık eğitim sonrası dçneceğini söylese de aslında ailesini terk ediyor. Çok geçmeden Oliver'dan boşanıyor. Hem aşık olduğu kadını kaybeden hem de birçok sorumluluğun altında kalan Oliver Watson çok zorlansa da hayatına bir şekilde devam ediyor ve her şeyin üstesinden geliyor. Genel olarak bu çerçevede ilerleyen kitap, romantik bir film ya da pembe dizi izliyormuşçasına ilerliyor.

divider_ribbon2

Altını Çizdiklerim

You have to do what you think is right, even f it's hard to do sometimes. (sf 81)

Ypu can't be responsible in life for other people's behaviour. (sf 223)