12 Eylül 2016 Pazartesi

Mutluluk Kitabı - Nil Gün





Son günlerde evdeki yoğunluklardan dolayı sadece kahveyle ayakta durabiliyorum geceleri. Neyse ki sonunda yazma fırsatı bulabildim. :) Nil Gün'ün daha NLP Zihninizi Kullanma Kılvavuzu kitabını burada yorumlamıştım. Nil Gün'ün youtube'daki videolarını da ara sıra izliyorum. özellikle de eşi ile birlikte sunmuş olduğu Sorun Ne? programı bana çok şey katıyor.İzlediklerimi üst üste defalarca izliyorum ya da dinliyorum. 



[caption id="attachment_555" align="alignleft" width="201"]mutluluk-kitabi-nil-gun-kitap-yorumu Mutluluk bir seçimdir. Mutsuzluğunuz kadere, şanssızlığa ve talihsizliğe inancınız ölçüsündedir.[/caption]



Kitabın adı: Mutluluk Kitabı




Yazarı: Nil Gün




Yayınevi: Kuraldışı Yayınları




Sayfa Sayısı: 116


Nil Gün'ün Mutluluk Kitabı isimli ince eserini dün bitirdim. Hemen okunup bitirilebilecek, hiçbir kısmı sıkıcı olmayan, çok samimi bir dille yazılmış harika bir kişisel gelişim kitabı bu. Beklentilerimi karşıladı, ve yine birçok farkındalık ile kendimi zenginleştirebilmemi sağladı. Kişisel gelişime duyduğum ilgi ve merak daha çok arttı, bilgilerime de yeni şeyler eklemiş oldum.




   Mutlu olmaya, hayatımızı huzurlu bir şekilde sürdürebilmeye dair çok şey öğretiyor. ve bunları resmi, soğuk ve ciddi ya da samimiyetsiz bir şekilde iletmiyor. Tam tersine, sanki yazarın karşımdaymış ve kırk yıllık dost gibi sohbet ediyormuşuz gibi hissettim ben. Sohbet havasında yazılmış, sıcacık bir kişisel gelişim kitabı...

Altını çizecek birçok şey bulacağınıza eminim; öğrenilmesi gereken çok güzel düşüncelerle ve önerilerle dolu, defalarca okunması gereken bir kitap Mutluluk Kitabı. Şimdi alıntılara geçelim. Herkese iyi okumalar ve musmutlu günler diliyorum. :)


 divider_ribbon2

 Altını Çizdiklerim



Öğrenmeden geçirilecek zaman bana ziyan geliyordu. Öğrenmeyi; mümkün olduğu kadar çok öğrenmeyi kendime iş edinmiştim. Psikoloji, temel ilgi alanımdı. İnsanı çözersem, mutluluğun sırlarını da çözeceğime inanıyordum. (sf 9)




Duygusal ve zihinsel sağlığın için ihtiyaç duyduğun şey heyecan ve meraktır. Bildiğim bir şey varsa ölene kadar öğrenme açlığımın, yaşam heyecanımın ve merakımın süreceği. (sf 12)




Unutma! Kendi değerlerine göre yaşamazsan, başkalarının beklentilerine göre yaşarsın. O hayata da ''benim hayatım'' diyemezsin. (sf 14)




Kendini geliştirmek, baltanı bilemektir. Kendine zaman ayırıp, yaşamını objektif bir bakışla gözden geçirebilmektir. Zayıf bulduğun alanlarını güçlendirmek için çaba göstermektir. Bu, zihninin, ruhunun, karakterinin güçlenmesi için olmazsa olmaz bir koşuldur. (sf 58)




İnsan kendi çabalarıyla mutlu olur. Alçakgönüllülük, yeterli cesaret, kendini tüketmeyecek kadar vermek, yaptığın işi sevmek ve her şeyden önemlisi özgür ve temiz bir vicdan, mutluluğun malzemeleri. Mutluluk bir rüya değil, bu malzemelerle kesin bir gerçek. (sf 72)




Kendini sağlıklı, güçlü ve mutlu bir insan olarak programlayarak yaşamının kontrolünü kendi ellerine al. Olayların ve diğer kişilerin duygularını belirlemesine izin vermemek konusunda kendine söz ver. Zorluklarla karşılaştığında bunu en olumlu nasıl yorumlayacağına odaklan. Kendine sağlıklı, güçlü ve mutlu bir insan olduğunu hatırlat. her şey yolunda giderken mutlu olmayı bir budala da becerir. Yaşam ustası kişi, dikenler  arasındaki gülü görebilen, güle odaklanandır. (sf 88)