25 Eylül 2016 Pazar

Kütüphanelerin Pozitif Enerjisi

Kütüphaneden düzenli olarak faydalananlar, bu muhteşem şeyin insana verdiği huzuru ve mutluluğu çok iyi bilirler.

kutuphane_illustrasyonOkuyacağım her kitabı satın almam ben. Kütüphaneye gitmeyi çok seviyorum. Son çıkanlar olduğu kadar, yeni baskısı bulunmayan kitaplar, hatta ilk baskılar bile bolca bulunur kütüphanelerde. O rafların arasında dolaşmak, keşfetmek çok eğlenceli. Kitapçılarda aynı şey olmuyor. Oralarda hep, yeni çıkan ve çok satan kitapları görürüz; raflara almamız için yerleştirilen kitapları satın alırız. Okunulan tüm kitapların internetten alınmasından bahsetmiyorum bile, bunu da çok gerekmediği durumlarda sevmiyorum.

Herkes Gibi Düşünürsünüz

Herkesin okuduğu kitapları okursanız herkes gibi düşünürsünüz, diye bir söz vardı sanırım. Sadece önüne sunulan, satın aldığı kitapları okuyanlar için bir benzetme bulacak olursam: yığınla para ödeyip küçücük bir tatil alanında herkesle aynı havuzu, aynı binaları paylaşmak ve başka keşiflere açık olmamak diyebilirim.

Fakat kütüphaneye gitmek öyle değil. Uzun ve maceralı bir yolculuğa çıkmak gibidir kütüphaneler; üstelik cebinizden tek kuruş para çıkmaksızın. Hiç kimsenin bilmediği huzur kapılarını açmak gibidir.

Ayrıca  ödünç aldığınız kitapları teslim tarihi gelmeden bitirme hedefi, hayatı daha renkli ve heyecanlı kılıyor.

‘’Okuyacağım kitap mutlaka benim olmalı’’

Ve her şeyden önce, kütüphanelerin ayakta kalmasını aktif kütüphane üyeleri sağlıyor. Birçok kütüphane kapılarına neden kilit vurur? Çünkü insanları çoğu ‘’Okuyacağım kitap mutlaka benim olmalı’’ diye düşünüyor. Bu düşünce, çağımızın en zararlı zehirlerinden birisi. Tüketim kültürü, dayatılanlar, fadalanılacak her şeye sahip olma güdüsü…

Tüketme ve Satın Alma Çılgınlığı

Tek seferde internetten her ay sipariş edilen 10 kitap birikerek yüzlerceyi bulur ve bir okurun büyük bir kitaplığa sahip olmasını sağlar. Bana sorarsanız bu sadece tüketim çılgınlığını destekler, gösteriş merakını fiştekler.

Bence büyük bir kitaplık, yıllar içinde oluşmalıdır.orada bulunan kitapların her biri, onları biriktirmiş lan okur için çok özel bir yere sahip olmalıdır. Çok satan çerez kitapların kalabalık oluşturması benim gözümde pek de değerli değildir.

Çünkü ben yıllardır birçok kütüphaneye üyeyim ve her birinden çok nadide kitaplar keşfettim. Bu liste zaman geçtikçe kabarıyor, hepsini satın almaya ve çok değerli bir kitaplık oluşturmaya çalışıyorum.

Benim İçin Özel Olan Kitaplık Böyle Oluşmalı



Eğer çok değer verdiğim o kitaplar benimle yaşarsa çok mutlu olacağım. Gerçi kalbimdeki kitapların birçoğu satışta değil; yeni baskısı yok. Ama yine de değerli kitaplığımı yavaş yavaş inşa edip git gide büyüteceğim. Ve kütüphanelerden hayatımın sonuna kadar vazgeçmeyeceğim. Her birini ilk olarak kütüphane raflarında keşfettiğim, en az 2 kez okunmuş ve yıllar verilerek oluşturulmuş bir kitaplık benim için esas özel olan şeydir işte.